„Lovci hlav“ v digitální éře
Na globálním trhu práce probíhá radikální proměna, která spolu s rozvojem moderních technologií zasahuje do dosavadních způsobů přímého oslovování kandidátů headhuntery a executive search konzultanty. Požádali jsme některé ze společností, které se executive search a headhuntingem zabývají, aby popsaly trendy, které se v jejich oboru prosazují.
Průzkum potvrdil, že převahu práce na úkor soukromého života cítí 60 procent oslovených. Výsledky byly velmi podobné ve všech kategoriích podle věku a pohlaví. Čtvrtina respondentů odpověděla kladně na otázku, zda má pocit, že zanedbává partnera či rodinu.
Podle Barbory Tomšovské z Touchdown se po propadu z doby krize poptávka po službách executive search postupně zvedá. Firmy už sice neobsazují všechny pozice, které během posledních let rušily, ale hledají nové typy pozic a preferují mezi kandidáty především uchazeče s praktickými zkušenostmi. „Rychlost a zároveň kvalita doporučených kandidátů jsou v současné době hlavní priority,“ říká Tomšovská.